Články

Jak přežít horké letní dny? Máme pro vás několik tipů!

V horkých letních dnech nás lékaři pravidelně upozorňují, abychom nezapomínali dodržovat pitný režim, protože vysoké letní teploty představují pro lidský organismus velkou zátěž. Přinášíme vám několik tipů, jak horké dny přežít ve zdraví a dobré kondici.

Kvůli horku jsme vyčerpaní, nesoustředění, špatně spíme a nemáme chuť k jídlu. Zároveň nám hrozí dehydratace. Jak si zachovat chladnou hlavu i to ostatní? Jak připravit tělo na tyto vedra?

1. Pijte

To asi víte i bez nás, ale přesto v horkých dnech nezapomínejte pít. Kávu ale raději vynechte. Pokud si denní přísun kofeinu nemůžete odpustit, zkuste alespoň ledovou kávu nebo raději frappé. Na rozdíl od klasické černé kávy tolik nedehydratuje a s kostkou ledu vás i příjemně osvěží.

Věděli jste, že studené nápoje tělo spíše zahřívají? Jakmile se studený nápoj dostane do trávicího traktu, tělo ho začne zahřívat na tělesnou teplotu a to způsobí ohřev celého organismu.

Nejlepší volbou pro pitný režim je samozřejmě čistá voda (2-3 l denně). Voda by měla být součástí vašeho pitného režimu, neměla by být však vašim jediným nápojem. Nic nepokazíte ani šťávou z ovoce/zeleniny nebo studeným neslazeným čajem.

NÁŠ TIP: Naprostou klasikou je voda s citronem. I tu můžete ovonět bylinkami. Kromě máty a meduňky sáhněte třeba po levanduli.

2. Hýbejte se ráno

Běh, cvičení nebo delší vycházky se psem zvládněte už ráno před prací. Snažte se pracovat brzy ráno a ty nejnáročnější úkoly odbavit už v dopoledních hodinách.

3. Pozor na klimatizaci

Klimatizace, jediná spása v tropických vedrech. Jak už dobře víme, ne vždy nám pomáhá. Málokdo dodržuje doporučené nastavení, kdy by mezi venkovní teplotou a vzduchem v chlazeném prostoru neměl být větší rozdíl než 5 °C. Proto to s klimatizací nepřehánějte, přechody z horka do zimy si uženete rýmu nebo angínu.

4. Dopřejte si lehké jídla

Potraviny, které vás zaručeně osvěží, jsou mango, meruňka, vodní meloun. Obzvláště meloun je vhodný k posílení imunity a pročištění těla. Listová zelenina, jako je například špenát, rukola a ledový salát, patří nejen do jarního jídelníčku. Můžeme si ji vychutnat i v létě ve formě různých salátů nebo ji jíst k masu, rybám, kde nám enzymy ze salátů pomohou s trávením masa.

5. Dělejte si častější přestávky

Potřebujete se soustředit na práci celý den? Pak si dopřejte častější přestávky, abyste to vydrželi. Projděte se, někde je možné se uvolnit v parku, ve stínu stromů, na zahrádce. Přitom se napijte, zakousněte do melounu. Náročnější jednání, pokud je to možné, přesuňte na jiný termín, je šance, že počasí bude přijatelnější.

 

1%

VODNÍ SVĚT:

10.00 - 20.00 hod.